Förberedelser

Medelhavet ar turkos här vid kanten, där vi förbereder oss. Israelsupportarna för en förvirrad juridisk diskussion där de plötsligt försöker åberopa Osloavtalet. De är otroliga! Osloavtalet stipulerade inte att Israel har rätt att i ett urskiljningslöst angreppskrig mot palestinska civila mål totalförstöra hela infrakstrukturen, elverket, vattenssystemet, avloppen, industrierna, hantverksstädera, skolorna, sjukhusen, bostäderna och sedan vägra palestinierna att importera medel till återuppbyggnad och aktivt förhindra FN, Oxfam, Sida och andra internationella hjälporganisationer att bidra till återuppbyggnaden.

Men vi gläds åt att den israeliska vänster kvicknat till liv. Första majdemonstrationen i år var den största på årtionden och nu strömmar stöduttalanden för Freedom Flotilla från många israeliska vänster- och fredsorganisationer och man förbereder sig för att agera om den israeliska militärmakten försöker angripa den fredliga aktionen med våld.

Kommentarer
Postat av: Andreas Malm

Vill bara hälsa att jag beundrar ert arbete så otroligt mycket och önskar er all lycka ni kan få. Hoppas få höra er nå Gaza snart! Kör hårt!!

2010-05-23 @ 19:10:18
Postat av: Stellan Vinthagen

Hej! Underbart med denna blogg Edda. Vi ser alla fram emot rapporter från båten. Skriv gärna på engelska ibland så kan vi sprida vidare dina och de andras berättelser i större kretsar. Skriv gärna vardagliga saker, om livet ombord, också, allt möjligt är av intresse. Lycka till! Vi är Sverige och följer allt vi kan.

2010-05-23 @ 19:59:00
URL: http://resistancestudies.org
Postat av: Hanin

Önskar er lycka till! Önskar jag kunde vara med er.

2010-05-24 @ 00:26:52
Postat av: Hanin Shakrah

Jag önskar också (i likhet med alla ovan) att ni ska få en fin resa, och att ni ska komma fram utan problem. Och i hjärtat är jag lite sorgsen över att jag inte får vara med er.



2010-05-24 @ 07:35:37
Postat av: Hjördis Reuter

Mitt hjärta sväller av stolthet och jag önskar er och det palestinska folket allt gott!

2010-05-24 @ 14:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0